20120729

*sigh*


Hey you stranger! Yes, you! Why? Why susah sangat nak terima aku seadanya? 
WHY CAN'T YOU UNDERSTAND ME?! 

Kau tahu aku masih terluka? Kau tak faham aku, bagi aku masa aku kata pada kau dulu. Tapi apa yang aku dapat? Hanya lah desakkan yang aku sendiri tidak tahan. Dengan keadaan sekeliling yang aku rasa tidak memerlukan aku lagi. Tolooong-lah aku, aku baru hendak mula kenal kau. Tapi apa yang kau bagi pada aku? Nothing. Hanya-lah desakkan yang membuatkan aku lagi rasa hendak menjerit dan menggantung diri ku di tali. Urgh -.-' *aku mengulang ayat*
"Ya Allah bantu lah Hamba Mu yang lemah ini, sesungguhnya Hamba benar-benar tidak terdaya lagi dengan dugaan ini semua. Jika kau menurunkan dugaan ini hanya kerana hendak menguji Hamba Mu ini aku terima dengan hati yang terbuka dan ikhlas dan redha dengan segala dugaan Mu ini. Permudahkanlah segala urusankan ku, jadikan lah hati Hamba Mu ini tabah dengan semua dugaan yang diberi. Aminn :'(" -shiza

 Aku rindu akan arwah Embah Salbiah aku. Al-Fatihah untuk arwah :'( 
Semoga beliau di tempatkan dalam golongan orang yang beriman. Amiin, hm

Sicerely,
ss

20120728

Babak 15

I screwed up everything


10 simple ways to save yourself from messing up your life:
  1. Stop taking so much notice of how you feel. 
  2. Let go of worrying. It often makes things worse.
  3. Ease up on the internal life commentary. 
  4. Take no notice of your inner critic. 
  5. Give up on feeling guilty. 
  6. Stop being concerned what the rest of the world says about you. 
  7. Stop keeping score. 
  8. Don’t be concerned that your life and career aren’t working out the way you planned.
  9. Don’t let others use you to avoid being responsible for their own decisions.
  10. Don’t worry about about your personality. You don’t really have one.
#aku berharap aku boleh buat semua ni -.- hmph

hari demi hari , waktu demi waktu , jam demi jam , minit demi minit , saat demi saat , detik demi detik , Ianya berlalu dengan begitu sahaja. Aku masih berdiri sendiri tanpa hala tuju yang tepat. Aku tiada pendirian yang aku harus tempuh untuk aku menggapai segala impian aku. Mengapa semakin hari semakin aku rasa aku tak perlu lagi hidup, ouh kenapa? Terlalu banyak yang di fikirkan hingga mengganggu pelajaran aku. Sangat terganggu. Aku buntu ! *hentakkepalakedinding*

Hancur lebur sembur, haaa "Revenge Is Sweet" ya sayang? I Love You-lah! Why?! Apa salah aku dengan kau lagi? Dah puas kau rampas EX aku, kau dah boleh pergi main jauh jauh doe sebenarnya -.-' Serious tak tipu. Hishh menyirap gak aku tengok kekadang, tapi tahan je lah. Masing masing talam dua muka. Urghh,

Pluss, aku jealous dengan BFF aku. Hm :'( Aku tak tahu kenapa. Aku rindu dan cemburu :/ dari dulu sampai sekarang. Im sorry.

Awak awak, saya rasa saya tak berani nak janji apa apa dengan awak. Kalau betul kita jodoh InsyaAllah segalanya akan dipermudahkan. Saya setia dengan awak, janganlah awak percaya bulat-bulat dengan segala benda yang saya update dekat status FB saya tu. Itu semua adalah hanya mainan kata-kata sahaja. Saya tak suka nak menunjuk dekat orang dah dengan siapa saya dengan sekarang. Hanya saya dan awak sahaja yang tahu sejauh mana hubungan kita. Saya harap kekal lah kita buat masa kini, saya merahsiakan untuk kebaikan kita berdua. Saya harap awak jangan lah ambil hati dengan segala tindak tanduk saya. Kalau awak sayang saya, kalau awak ikhlas dengan saya, awak kene faham saya kay sayang? Sayang awak sesangat <3

I'm done.

Sincerely,
ss

20120721

Babak 14


Aku dah tak tahu nak tulis apa, jari aku dah malas nak menari nari di atas keyboard ni. Semoga bahagia dan semoga sihat sentiasa. Aku sangat malas nak berblogging. Sekian terima kasih.

Salam ramadhan kepada semuanya <3
Sincerely,
ss

20120711

Babak 13

Makan Sampai Lebam


Ohhh hati,
Tolong lah jangan terlalu sensetif sayang. Aku tahu kau sakit. Tapi nak buat macam mana. Benda dah jadi doe. Tolong lah aku dah puas pujuk kau untuk jangan terlalu makan hati atau sakit hati atau lupakan semuanya. Aku tahu semuanya terlalu cepat dan pantas berlaku. Jangan lah kau tertekan sangat sampai kau sakit dada bagai macam ni. Jangan merajuk sangat okay sayang? Please, aku sayang kau sangat sangat hati. Jangan lah seksa diri macam ni. Walau apapun kau kene lalui semuanya. Allah swt sentiasa ada untuk kau hati, kau banyakkan berdoa dan solat. Pasti Allah swt akan membantu selemah mana pun umatnya :') Kay sayang? Iloveyou please be strong :*

"Tolong-lah aku, aku betul-betul dah tak terdaya nak pujuk hati aku ni :'( Hmm,"
Sincerely,
ss

20120705

Babak 11

Tak Percaya? Percaya-lah!

Hehehe,
Nampak tu gamba megah bagai. Padahal number 12 je tapi disebabkan I****A sekor ni, aku dapat number 13 .-. haiih takpe lah janji ada number daripada tak ada enn? Kau ado? hikhik Tu dapat number untuk larian merentas desa, gila bhai aku bersukan. Pluss, aku letih penat semua ada. Tercungap-cungap aku lari sebab setelah sekian lama aku tak lari sejauh itu dannnnnnn aku tak bersukan HAHAHA mengejar number, dicabar oleh Liyana Aminuddin. Haa bak tang ! hewhewhew.

Lepas dah merentas desa ada sukan tara, haaa lagi cikgu suruh aku masuk Lompat Tinggi bhai! Kahkahkah, aku dah agak mesti korang gelak, gelak la puas-puas! Sebab aku pun gelak kat depan cikgu masa cikgu suruh aku masuk Lompat Tinggi tu. Okaaaayyy aku pun masukk. Sampai harinya aku pun buat lah Lompatan aku yang tak setinggi mana tuu. Pergghh malu tak terkata, lelaki keliling tengok, aku rasa nak hempuk je seko seko suro masuk kelas .-. Tapi tak terdaya, lawan punya lawan punya lawan JENG JENG JENG! Bak tang aku dapat number 3 bro! Hoooreeee hoooreee ! KAU ADO ? *muka bangga sikit*

hikhikhik gila ah aku bangga bagai, tapi memang nasib aku doe dari dulu. Seriously, dari dulu apa apa pertandingan sukan memang aku akan number 3. Kira number LUCKY la katanya ennn ((; watlek watpeace. Hihihi senyummm sengih sampai lebammm.

Sorang member aku ni,
HAHAHA erk, gambar ni la weh aku bagi kau gilaaaa HAHAHA maki ah aku sekarang, kau kan suka maki aku dari dulu. Tak pernah nak berbaik, sabar je lah aku dengan kau. Nak jadi kawan pun cam susah je. Budak HOTSETTAP enn, susah ah nak kawan dengan budak sekolah macam aku. Ajak hanta aku pun tak nak haha nak ungkit semua benda kat sini memang banyak tapi aku malas nak ungkit (; watlek watpeace je kay bro? Aku anggap kau kawan aku je dah sekarang, 'kawan rapat' HAHAHA cam hareeemmmm :P Kawan rapat apa kalau aku mesej je kene maki, aku mesej je nak marah-marah dannn aku mesej je PALING REPLY. Tak faham aku apa masalah kauu.

dannn aku pun tak tahu kenapa aku boleh banyak sangat BERSABAR dengan kau doe. Gentle. Kbai,

Sincerely,
ss

20120701

Babak 10

Orang Jauh


Ahh, kalau dah rindu tu rindu jugaa ^^v haihh hensem sangat orang kat atas ni HAHAHA time dia sebuk kat PLKN Sabah la time tu baru aku terhegeh-hegeh rindu and nak jumpa dia bagai. Bila dia ada kat KL, paling ADA aku nak jumpa dia HAHA rindu tu senantiasa je la aku ada (:

Cepat lah lagi dua minggu, boleh la kalau ada masa kita jumpa sebelum awak tu masuk belajar jauh memana. Empat tahun tak berjumpa, apa macam? HAHA masing masing tak cam dah kot muka. Seriously, empat tahun tu lama tau kitaorang bertahan. Bukan nya sekejap. Kan sayang? hikhikhik ^^v

Eh eh,
Hai abang hitam manis, hee. Kita kita kitaaaa minat gila kat awak. Seriusss tak tipu. Kita suka gila tengok awak senyummm. Bila awak senyum walaupun bukan kat kita tapi ia tetap manis wow ((; Dah tersengih sorang je kita bila teringat awak senyum. Auwwmm, sooo suweeettt. Heeee, tak lekang lah kita daripada senyum sengih sorang-sorang dah macam orang gila. HAHA

Beberapa kenalan saya yang hitam manis:


*dan saya rasa ni semua EX saya .-. HAHAHA*

----------------------------------------------------------------------------------------------------


Awek maniss, kau ada masalah cerita kat aku lah sayang. Haiyeerr apa simpan simpan ni. Nak tahu jugaaa. Masalah aku akan aku buang kalau kau ada masalah. Aku akan tolak ke tepi masalah aku hanya untuk mendengar kisah tentang kau. SERIOUS, please okay sayang. Anything just text/call me baby ^^v Ilebiu <3

Sincerely,
ss