20130203

Angan

Kenapa aku masuk campur?

Kenapa aku cepat jatuh hati?

Kenapa aku senang ambil berat?

Kenapa aku senang nak sayang?

Kenapa aku senang berharap?

Kenapa? Kenapa semua ni boleh terjadi?

Sekarang apa dah jadi? *kesat air mata* Tolong sedar kan aku. Dia masih mentah. Baru hendak kenal erti hidup. Jangan salah kan dia. Dia tidak tahu apa-apa. Tentang ini dan perasaan yang aku rasa sekarang ni. Aku tak tahu nak salah kan siapa. Diri sendiri yang degil. Sudah pesan mahu juga terjun ke alam fantasi. Realiti yang menyakitkan sendiri tak dapat terima. Boleh mati.

YA ! AKU SEORANG YANG CEPAT JATUH HATI ! 
TETAPI KENAPA INI YANG HARUS AKU LALUI ? 

*sepak laju-laju* *kesat air mata*

SEDAR KAN AKU ! 

:'( 

AKU MOHON.

Coret.

"Dan harini, si kekasih hati disyaki menghidap Hepatitis C. 
Pesan aku cuma satu, jangan sayangkan dia kalau cuma simpati. 
Simpati itu bukan sayang, simpati itu kasihan."
-Petik dari Tumblr
Sayu, sayu ayat nya aku baca. Tapi macam menipu pun ada. Tapi kita tak patut bersangka buruk terhadapnya. Mungkin apa yang dilalunya adalah yang nyata. Sebab kita tak merasa apa yang dirasa. Maaf bukan niat nak mengata. Tapi apa yang didengar, dilihat dan dibaca macam dalam mimpi rasa.

Ikut suka kau lah nak kata apa, hidup kau yang atur semua.

"Kenapa celupar sangat?"
-Petik dari Abah.
Abah sendiri yang kata. Aku cuma coret saja. Sebab abah saja yang faham rasanya apa yang aku rasa. Bukan nak kata yang lain tak faham, cuma yang lain tak nak faham apa isi nya. Terima kasih abah untuk semuanya.

"Dakdak Holga."
-Petik dari Twitter
Aku try aku cuba untuk jadi "dakdak holga". Masih baru dan masih memerlukan masa untuk belajar. Holga tu dah bole jadi bahan mainan saja. Semua tak yakin bila aku kata "senyuuummmm..." senyum yang diberikan macam kerang busuk yang tak tahu sudah mati atau masih hidup. Sekian.